Gå til innhold


Velkommen til premieredager for
Mercedes-Benz GLC ladbar hybrid 4MATIC
i Tromsø, Harstad og på Sortland;
torsdag 19. – lørdag 21. januar.

Åpningstider Tromsø og Harstad:

Langåpent torsdag 08:00 – 19:00
Fredag 08:00 – 16:30
Lørdag 11:00 – 14:00

Åpningstider Sortland:
Langåpent torsdag 08:00 – 19:00
Fredag 08:00 – 16:00
Lørdag 10:00 – 13:00

Kom – Se – Prøv
Vi serverer kaffe og kake.

Nye GLC har blitt større enn forgjengeren, og tar med seg flere attraktive høydepunkter fra S-Klasse.
Takket være et effektivt batteri, vil den som ladbar hybrid få en rekkevidde på opptil 130 kilometer (WLTP)*.

Mercedes-Benz GLC kan også leveres med vanlige motorer for de som ikke ønsker hybrid.

Ladbar hybrid med opptil 130 kilometer
elektrisk rekkevidde

Nye GLC er tilgjengelig som fjerdegenerasjons ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde på opptil 130 kilometer. Først ut er GLC 300 e 4MATIC, som med en elektrisk effekt på 100 kW, og et dreiemoment på 440 Nm, kan kjøre hverdagslige turer stort sett helelektrisk.
Det forbedrede kjøreprogrammet gir elektrisk kjøremodus for de best egnede delene av ruten. Elektrisk kjøring prioriteres for eksempel i byområder. Nye GLC vil kunne leveres som ladbar hybrid med enten bensin- eller dieselmotor.

Batteriet er egenutviklet av Mercedes-Benz og har en totalkapasitet på 31,2 kWh.
Selv med helt utladet batteri, er det mulig å gjennomføre en full opplading med
DC-laderen på 60 kW i løpet av rundt 30 minutter. En 11 kW-lader er tilgjengelig for lading gjennom lade boks koblet til strømnettet i hjemmet.

Større bil med mer plass i bagasjerommet

Med en lengde på 4716 mm er den nye GLC hele 60 mm lengre enn forgjengeren, og dette gir flere fordeler. Bagasjekapasiteten nyter godt av dette, og volumet har derfor økt med 70 liter sammenlignet med forrige modell. Det betyr at nye GLC har inntil 620 liter til disposisjon med baksetene oppe, og 1640 liter dersom baksetene legges ned. For den ladbare hybriden er tallene 470 liter og 1530 liter med baksetene nede. Bakseteryggen kan deles i forholdet 40:20:40.

Nye GLC har EASY-PACK elektrisk bakluke som standard. Denne åpnes eller lukkes bekvemt enten ved hjelp av knappen på nøkkelen, bryteren i førerdøren eller håndtaket på bakluken.

Mer aerodynamisk – Bedre støykomfort

Den nye plasseringen av de utvendige speilene bidrar sterkt til bilens aerodynamikk. I den mest gunstige aerodynamiske konfigurasjonen er den minimale luftmotstandskoeffisienten til GLC på 0,29 Cd, noe som gjør den to tideler bedre enn forgjengeren. Optimalisering av modellen med hensyn til luftmotstand og vindstøy ble utført ved hjelp av omfattende digitale strømningssimuleringer, samt tester med i den aeroakustiske vindtunnelen.

Nye GLC er en behagelig og stillegående bil med lav vind- og rullestøy.
Dette ble oppnådd med akustisk optimalisering av karosseriet og sofistikert lydisolering.
En akustisk membran i frontruten er for eksempel standardutstyr.
Det valgfrie, akustisk effektive termiske isolasjonsglasset oppfyller enda høyere komfortforventninger.
Bilen leveres med varme i rattet som standard i Norge.

*GLC 300 e 4MATIC | WLTP | Drivstofforbruk (blandet kjøring): 0,5-0,6 l/100 km; CO₂-utslipp (blandet kjøring): 12-15 g/km; Strømforbruk (blandet kjøring): 20,4-22,5 kWh/100 km[1]
[1] De angitte verdiene er bestemt i henhold til den foreskrevne målemetoden. Disse er «CO2-verdier i NEDC-syklusen» i henhold til § 2, 1. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på grunnlag av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.